Har du någonsin haft problem med att få ditt budskap levererat till just de som skulle uppskatta det?

Oavsett om du skickar ett e-postmeddelande till dina befintliga prenumeranter eller laddar upp en helt ny lista till ditt konto i mailRelate, är det inte alltid självklart att ditt erbjudande nås av just de som faktiskt skulle nappa på det. Här är några tips på hur du kan göra för att öka din chanser.

Skicka erbjudandet till de prenumeranter som är mest benägna att öppna det. Detta kan göras genom att skapa en lista bestående av de som aktivt har klickat på länkar i tidigare utskick.

Ladda upp rensade listor på ditt konto genom att ta bort alla de som tidigare har valt att avsluta sin prenumeration. Ta även bort ogiltiga e-postadresser som råkat hamna i dina listor.

Detta kommer öka öppningsfrekvensen på dina utskick, vilket ger dig ett bättre rykte som avsändare hos internetleverantörer, vilket i sig leder till att ditt utskick kommer hamna i dina prenumeranters inkorg istället för skräppostmapp.

Filtrera och skapa listor

I mailRelate kan du skapa alla möjliga olika filter och listor. Du kan till exempel skapa ett filter för att skicka e-post till alla dina prenumeranter som har en hotmail.com e-postadress, till adresser som har lagts till under de senaste 6 månaderna eller till de som har öppnat och klickat på länkar i ett tidigare skickat e-postmeddelande.