Hälften av all e-post öppnas i en mobil

mR_responsivDesign

Detta fastslogs i rapporten US Consumer Device Preference Report: Q4 2013. Närmare bestämt öppnas 48 procent av alla reklamutskick numer på en smartphone, medan 35 procent öppnas på en stationär eller bärbar dator och 17 procent på en surfplatta. Men det är inte allt. Då våra nätvanor nu blivit alltmer mobila har många användare fått in en vana att titta på sin mobil upprepade gånger under dagen. Enligt en undersökning nyligen publicerad i Dagens media tittar vi faktiskt på vår mobil 150 gånger per dag!

Med detta konstaterat är mobilannonsering numer en nödvändighet och att använda mallar med responsiv design som automatiskt anpassas efter besökarens skärmstorlek är ett måste. Med en mall gjord för att läsas på en dator blir det allt för krångligt för mottagaren att läsa utskicket i en mobil. Då måste de zooma in och ut eller dra utskicket fram och tillbaka över den lilla skärmen för att försöka läsa och förstå dess poäng. Det är inte alls konstigt om de tröttnar och väljer att radera det istället.

Det blir med andra ord allt tydligare att e-postutskick är framförallt lika med mobilmarknadsföring. mailRelate är en utskickstjänst som har insett det här och erbjuder sina kunder en rad olika färdiga mobilanpassade mallar och får på så vis fortfarande en bra chans till att lyckas med sina utskick.

Enligt undersökningen i Dagens media visar undersökningen även när det ger mest utslag för mobilmarknadsföring. Enligt statistiken används mobiler som mest mellan söndag och onsdag, men sjunker sedan fram emot helgen. ”På lunchen är det dags för musik, en koll på börskurserna, se på ett klipp från gårdagens matcher och lösa familjerelaterade uppgifter. Under eftermiddagen håller man kontakten på sociala nätverk, går in på portaler, kollar på mode och andra livsstilssajter och underhållning. På kvällen är användandet som högst och då handlar det främst om att koppla av med spel, underhållning och sport.” Ett utskicksverktyg som mailRelate, där man kan schemalägga sina utskick till den bästa tiden, underlättar arbetet med att få till ett lyckat utskick.

Läs mer om vad som ingår i WebbPlatsens webbaserade utskickstjänst mailRelate på www.mailrelate.se eller ring oss direkt på 08-54 55 54 70 om du vill veta mer.

 

mailRelate ger dig enkla verktyg för dina utskick

[unordered_list style=”tick”]
  • Importera dina adresslistor, resten sköter sig självt
  • Skapa snygga nyhetsbrev med bara ett par klick genom att använda färdiga mallar, eller gör dina egna
  • Färdiga mallar med responsiv design som fungerar bra i mobiler och på surfplattor
  • Skicka säkra utskick som enkelt kan delas med andra på sociala medier
  • Gör uppföljning och se vad dina utskick kan leda till
[/unordered_list]