Toppmeny

SLA / Jourtjänst

För att säkerhetsställa driften av en eller flera servrar så krävs någon form av övervakning. Med våra olika alternativ på SLA så kan ni själv välja det som passar er bäst.

Allmänt om SLA/Jourtjänst

  • Tillgänglig tekniker dygnet runt
  • Högre prioritet
  • Fast kostnad
  • Bra tillval för systemförvaltning
Ett SLA-avtal skall inte förväxlas med vår tjänst ”Systemförvaltning”. Med ett SLA-avtal garanterar vi att vi kan bistå med hjälp inom vissa tidsangivelser och följa kundens anvisningar. Med ”managed hosting” tar vi ansvar för allt, vi felsöker åt kunden utan att kunden själv behöver ha någon kunskap om felet.

SLA – Grundnivå 0:-/månad

Felanmälan kan göras dygnet runt via e-post och telefon under kontorstid.

Inställelsetider:
  • Vardagar 8-17 Omgående
  • Vardagar 6-8,17-24 Nästkommande arbetsdag
  • Helgdagar 8-22 Nästkommande arbetsdag
  • Övriga tider Nästkommande arbetsdag

(Maximal tid till påbörjad felsökning efter felanmälan)

SLA – Bronsnivå 995:-/månad

Felanmälan kan göras 24/7/365.

Inställelsetider:
  • Vardagar 8-17 Omgående
  • Vardagar 6-8,17-24 1 timma
  • Helgdagar 8-22 6 timmar
  • Övriga tider 6 timmar

(Maximal tid till påbörjad felsökning efter felanmälan)

SLA – Guldnivå 1895:-/månad

Servern övervakas 24/7/365 med automatiskt larm till jourhavande tekniker. Felanmälan kan även göras 24/7/365.

Inställelsetider:
  • Vardagar 8-17 Omgående
  • Vardagar 6-8,17-24 1 timma
  • Helgdagar 8-22 3 timmar
  • Övriga tider 6 timmar
  • Vid felanmälan där fel inte ligger inom WebbPlatsens ansvarsområde debiterar vi en timdebitering på 800:-/tim (kontorstid) och 1590:-/tim övrig tid. Vi debiterar som lägst en halvtimma.

(Maximal tid till påbörjad felsökning efter felanmälan)