Toppmeny

Ekonomifrågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om avtal och fakturering hos WebbPlatsen.

Frågor och svar om avtal och fakturor hos WebbPlatsen

När får jag faktura från WebbPlatsen?

Som standard skickas avtalsfakturor ut 30 dagar innan nästa fakturaperiod. När det gäller fakturor som avser förnyelse av domän, skickas de ut 90 dagar innan nästa fakturaperiod.

Hur betalar jag min faktura?

Du betalar fakturan till vårt BankGiro 5095-1375. I dagsläget har vi inte OCR på våra fakturor. Du kan fylla i fakturans nummer där du vanligtvis fyller i OCR-nummer.

Hur sker faktureringen?

All fakturering görs vid beställningen, dvs tjänsterna betalas i förskott. Faktureringen sker därefter årsvis, kvartalsvis eller månadsvis enligt vad som står i avtalet.

Hur byter jag faktureringsadress?

Vänligen skicka ett e-postmeddelande till billing@webbplatsen eller ring oss på 08-54 55 54 70, så ändrar vi adressen åt dig.

Jag har frågor kring en faktura

Om du har några frågor kring en faktura du har fått från oss eller anser att den är felaktig på något sätt, vänd dig då till vår ekonomiavdelning på billing@webbplatsen eller telefon 08-54 55 54 70.

Måste jag betala min faktura?

Ja. Vid utebliven betalning skickas en påminnelse ut och om inte den heller betalas kan det gå vidare till Inkasso. Läs våra allmänna villkor för mer detaljerad information.

Vad händer om jag uppgraderar till en mer avancerad tjänst?

Vid uppgradering av en tjänst som du redan har betalat tillkommer endast mellanskillnaden mellan tjänsterna under den resterande perioden.

Varför förlängs avtalet automatiskt?

Automatisk förlängning av avtalet är till för att dina tjänster hos oss inte ska upphöra utan att du har begärt det själv. Observera att om du vill säga upp ditt avtal ska du göra det inom den tid som står i avtalet, i regel 30 dagar innan ny avtalsperiod. Uppsägning ska göras skriftligt.