Toppmeny

Work2Go

Support, frågor&svar, manualer och steg-för-steg guider

På Work2Go:s produktsida finns utförlig hjälp

Work2Go produktsida med support

Fem av de vanligaste frågor och svar om Work2Go

Hur importerar jag mina gamla kontakter till min nya adressbok?

Om du har en adressbok eller adresslista sedan tidigare kan du importera den till ditt konto i Work2Go. Ladda ner vår mall och lägg till kontaktuppgifterna i filen. Importera den sedan till ditt konto. Läs mer på work2go.se/support

Hur delar jag ut min inkorg/adressbok/kalender/filer?

Du kan dela dina e-postmappar, adressböcker, kalendrar, uppgiftslistor och mappar i Portföljen med andra. När du delar ut en mapp högerklickar du på den och fyller i vem/vilka som ska få tillgång till mappen samt vilken behörighet de ska ha till innehållet. Därefter skickas en inbjudan på delning till personerna i fråga. Inbjudan accepteras och mappen blir därefter även tillgänglig hos dem. Du kan ange behörighet per användare eller grupp, så alla behöver inte ha samma behörighet till din delade mapp. Läs mer på work2go.se/support

Hur aktiverar jag mitt frånvaromeddelande?

För att skapa ett frånvaromeddelande går du in på Inställningar > E-post och skrollar ner till ”Mottagning av meddelanden”. Där väljer du ”Skicka automatiskt svarsmeddelande” och fyller i ditt meddelande samt när det ska skickas. Läs mer på work2go.se/support

Hur kommer jag åt mitt Work2Go på min mobil?

Du kommer åt ditt Work2Go i din mobil på tre olika sätt. Du kan synka ditt konto till din mobil (Work2Go Pro krävs), du kan lägga till din Work2Go e-post i mobilens e-post app eller du kan logga in på ditt konto i mobilens webbläsare. Guider för att sätta upp konto i din mobil finner du på work2go.se/support

Kan jag lägga till Work2Go i mitt e-postprogram på min dator?

Ja, du kan skapa konto för din e-post i ett e-postprogram som t ex Outlook, Mac Mail eller Zimbra Desktop i din dator. Du kan synka din e-post via Exchange (Work2Go Pro krävs), sätta upp ett IMAP-konto som gör att du kommer åt alla dina e-postmappar på flera datorer, eller ett POP3-konto som gör att all e-post i din inkorg tas bort från vår e-postserver och laddas ner till din dator istället. Guider finner du på work2go.se/support

 

Work2Go Support

Supportsidan för Work2Go finns på work2go.se/support