Toppmeny

xSentio Redmine

Support

Besök xSentio Redmine produktsida där du hittar svar på dina frågor. På supportsidan finner du förklaringar på de olika delarna i verktyget och information om hur du kan använda dem i ditt arbete.

xSentio Redmine produktsida med support

Fem vanliga frågor och svar om xSentio Redmine

Kan projektets medlemmar ha olika roller?

Ja, det finns tre olika roller att välja mellan för projektmedlemmar; Projektledare, Utvecklare och Rapportör. Du kan även samla ihop dem till en grupp och ge dem en eller flera roller. Läs mer på xsentioredmine.se/support

Vad är skillnaden mellan stängda och lösta ärenden?

Lösta ärenden ligger kvar på kontot och är synliga.
Stängda ärenden försvinner från listan.

Kan man redigera flera ärenden samtidigt?

Från listan med ärenden kan du redigera/flytta/ta bort etc flera ärenden samtidigt. Markera de ärenden du vill redigera och högerklicka sedan för att få fram snabbmenyn och gör ditt val. Läs mer på xsentioredmine.se/support

Vad använder jag versioner till?

Med versioner kan du kategorisera ett projekt utifrån dess olika faser, som t ex uppstartsfas, analys, utförande, testning och lansering. Dessa olika faser/versioner finner du sedan som en lista på projektkartan (Roadmap). Läs mer på xsentioredmine.se/support

Vad är det för skillnad mellan att spara filer i Dokument och i Filer?

När du lägger till en fil på fliken Dokument kan du även skriva dit en kommentar eller beskrivning av filen.
Medan Filer är ett filarkiv med versionshantering. Läs mer om Dokument eller om Filer här.

 

xSentio Redmine

Supportsidan för xSentio Redmine finns på www.xsentioredmine.se/support